woensdag 25 november 2015

"Aaarghhh!" tegenover "oef"!

Je hebt zo van die dagen dat je van hot naar her moet rennen, je overstelpt wordt door werk en je dag dan nog niet stopt om 19u, maar dan nog een professioneel vervolg heeft.
Gisteren was het zo'n dag.
Vergaderingen tot 18u45, snel snel naar huis om dan om 19u alles klaar te zetten voor de yoga-les, want om half acht start de les...
Niets gegeten, nauwelijks tijd gehad om te drinken, barstende hoofdpijn... en dan moeten we "rustig" worden door yoga. Het was ook voor mij een zware opdracht. Toen de les startte ging het me helemaal niet. De onrust was te groot. Maar gaandeweg gaat je concentratie toch over op de oefeningen. En bij de diepe ontspanning voelde ik hoe mijn pijnlijk gespannen spieren zich toch wat soepeler gingen opstellen. Helaas, de hoofdpijn bleef hardnekkig aanwezig.
Na de les zat mijn dagtaak er nog niet op, want de zaal moest worden klaargemaakt voor de afspraken die vandaag doorgaan.
Om elf uur raakte ik dan toch, zonder nog te eten, mijn bed in.
Volgens mij ben ik in comateuze toestand geraakt. De hele nacht doorgeslapen, wat voor mij al uitzonderlijk is, en deze morgen kwik en zonder hoofdpijn opgestaan! Dankzij de yoga! Daar ben ik van overtuigd! De tijd die de yoga inneemt geeft jou veel kracht en energie terug die langer duurt dan de geleverde inspanning! Mijn dag zit weer ei-vol, maar we hebben er de zin en de energie voor!
En we blijven ademen! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen