vrijdag 16 oktober 2015

Gewoon mooi!


Deze zag ik onlangs op Facebook verschijnen!
Het is 100% waar maar ook heel moeilijk te realiseren als ik eerlijk ben met mezelf!
Ik wil ook eens gewoon lui op de bank hangen zonder schuldgevoel omdat er nog zoveel is dat ik "moet" doen.

donderdag 15 oktober 2015

YOGA-lessen regio Aalst-Lede

Interesse in yogalessen, regio Aalst-Lede?
Wij starten met nieuwe reeksen in november!
Info via Facebook Massagehuis MutuaFides of www.mutuafides.be

Yoga doe je omdat je je graag goed wil voelen, je nood hebt aan fysieke en geestelijke rust. Dit kan je best bereiken in een ruimte die je daar een aanzet toe geeft.
Wij bieden 8 plaatsen aan in een sfeervolle en aangenaam warme ruimte.
Onze individuele aanpak in kleine groep zorgt voor een gemoedelijk karakter.
Voor de lessen op dinsdagavond zijn er nog 4 plaatsen beschikbaar.
Inschrijven kan bij Katleen (0472/428480) of via massagehuismutuafides@gmail.com


Kom eens binnen kijken! Bekijk onze interieurfoto's!

foto KatleenMassagehuisMutuaFides
foto KatleenMassagehuisMutuaFides

foto KatleenMassagehuisMutuaFides

foto KatleenMassagehuisMutuaFides



foto KatleenMassagehuisMutuafides

Onze ruimte waar we onze praktijk uitoefenen.
Ditmaal ingericht als yogaruimte voor 8 personen.

Dus is de oplossing...

... loslaten!

dinsdag 13 oktober 2015

maandag 12 oktober 2015

Het algebra van de Hatha-yoga!

We starten op dinsdagavond met een nieuwe 10-delige lessenreeks Hatha-yoga. Onze lesgever is een leraar afgestuurd aan de Yogaschool van Aalst en is heel vertrouwd met de Hatha-yoga.
We lichten ook deze vorm even kort toe:
Hatha yoga bestaat uit een reeks houdingen waarbij men alle spieren in het lichaam gebruikt. De oefeningen zijn er op gericht je bewust te maken van de spanning in het lichaam. Spanning, veroorzaakt door bijvoorbeeld stress, maakt de spieren kort en stijf. Hierdoor voel je pijn in bepaalde lichaamszones zoals nek en schouders als je bepaalde bewegingen maakt. Deze spanning zorgt voor een mindere doorbloeding van de spieren en de organen. Uiteindelijk zorgt het voor nog meer negatieve klachten: rugklachten, slaapproblemen, concentratie- en ademhalingsproblemen.
Tijdens de Hatha-yoga gaan we heel bewust onze spieren spannen en ontspannen. De ademhaling is hierbij ontzettend belangrijk. Het in -en uitademen wordt door de lesgever duidelijk aangegeven. Het uitademen met een diepe zucht staat symbool voor het loslaten. Loslaten van alle spanning, zorgen en frustraties waar je mee zit. Door je daar heel bewust te gaan op richten, kan je lichaam, je hoofd ontspannen.
Het loslaten van de spanning uit de spieren zorgt er ook voor dat emoties en stress, die verbonden zijn met die spieren, worden losgelaten. Daardoor ontstaat ontspanning en een sterker gevoel van geestelijke balans.
Hatha-yoga is prima voor mensen die moeilijk tot rust komen. De oefeningen zijn voldoende intensief en vragen een bepaalde concentratie zodanig dat je al het andere kan loslaten. 
Reacties van deelnemers zijn fantastisch: mensen voelen zich rustiger, slapen beter, zijn minder prikkelbaar en... ze kijken allemaal uit naar de volgende les! 
Ook jij kan dit ervaren! Volg onze Facebookpagina voor de data, inschrijving en informatie over onze yoga-reeksen!



zondag 11 oktober 2015

Wat is dru-yoga?

Dru-yoga:

Deze yogavorm wordt ook de yoga van het hart genoemd.

Verloop van een les:

Bij de aanvang van een les komen we eerst even tot onszelf. We voelen hoe we erbij staan of liggen. We zijn ons bewust van ons zijn.
Vervolgens starten we met de opwarming. Deze kan rustig of dynamisch verlopen. We stimuleren de bloedsomloop en maken ons lichaam als het ware wakker.
Dan voeren we de houdingen uit. We werken rond een thema. Voorbeeld oefeningen die specifiek gericht zijn op het verbeteren van de lichaamshouding, de lage rug, verstevigen van de rugspieren, verstevigen van de buikspieren, stimulering van het spijsverteringsstelsel,...
Door de houdingen heffen we blokkades op. We gaan ons vrijer voelen op lichamelijk, geestelijk en emotioneel vlak.
We houden tijdens de bewegingen onze ademhaling goed onder controle.
De lesgever begeleid je en geeft aanwijzingen omtrent de ademhaling. We voeren een bepaalde beweging uit tijdens de inademing en het tweede deel van de beweging vindt plaats tijdens de uitademing. Dit op aangeven van de lesgever en op ritme van het eigen lichaam.
Deze yogales bevordert je concentratie. Je bent gefocust en scherp van geest. 
De diepe ontspanning is het slot van de les. De energie die werd opgebouwd tijdens de les moet worden verankerd in het lichaam zodat we tot een evenwichtige balans komen.
U zal zich na de yoga energieker en rustig van geest voelen. Ideaal om de dag verder te zetten. Bij een avondsessie dru-yoga kan je met een rustige geest naar bed en zal een deugddoende slaap jou een energieke volgende dag opleveren!

Deze lessen worden aangeboden in Massagehuis MutuaFides.
Nieuwe lessenreeks start op zaterdag 21 november - 10u30 tot 11u45.
Inschrijven kan via massagehuismutuafides@gmail.com.
Plaatsen beperkt tot 8 deelnemers.