woensdag 3 februari 2016

How do yo do?

Hoe was jouw dag vandaag?
Wat vond je de moeite waard?
Overloop voor jezelf de dag. Probeer je drie dingen voor de geest te halen die je fijn vond, iets waar je tevreden over bent. 
Zo even stilstaan bij wat aangenaam was tijdens de dag, kan je ontspannen. Je haalt er energie uit voor morgen en een goed gevoel doet je beter slapen.
Het hoeft ook allemaal niet zo spectaculair te zijn.

Dit is wat ik kan besluiten uit mijn dag:
* Ik genoot tijdens de voormiddag van de zon die er toch nog even doorkwam! Dat was -kortstondig- genieten!
* Mijn strijk is helemaal gedaan! Ikke blij!
* Vanavond heb ik na 2,5 jaar mijn gitaar van onder het stof gehaald en ben opnieuw wat akkoorden gaan tokkelen. De pijnlijke vingers neem ik voor lief! Morgen doen we voort (hoop ik... als ik de tijd vind...). Ik ben blij dat ik na zo lang aarzelen het weer heb opgepakt! Goed van mezelf!


Nog nooit zo kalm geweest! ;-)


Gun jezelf wat vrije tijd!

Ben jij vrij op...
24 februari, 2 - 9 - 16 en 23 maart?
En ook op 13 - 20 - 27 april, 4 en 11 mei?
Dan kan je onze yogareeks op woensdagavond volgen!
Vraag vrijblijvend verdere info bij Katleen:
0472/ 428480


kleine wirrewarretjes van geluk

Helder blauwe lucht in de Provence!:


Kijk even omhoog.
Naar de helderblauwe lucht.
Leg je hoofd in je nek.
En geniet van de warmte van de zon op je hoofd.

Heerlijk, toch?

dinsdag 2 februari 2016

3 eenvoudige tips om je beter in je vel te voelen.

<3 Wees niet te streng voor jezelf. Het is oké als je vandaag je to-do-lijstje niet hebt afgekregen. Kijk naar wat je wel hebt gedaan en geef jezelf daarvoor een pluim! Een mens heeft tenslotte maar 2 handen.
<3 Las af en toe een moment in voor jezelf. Onder het mom van "ik heb geen tijd" verlies je jezelf in ontelbare excuses om eens echt te doen wat je altijd al had willen doen. Je wilde altijd al een instrument leren bespelen? Je zou graag eens die yoga-cursus volgen? Doen! Want van uitstel komt afstel!
<3 Maak ook doorheen de dag tijd om even tot rust te komen: maak van je pauze gebruik om even bij te praten met een collega of ga eens een eindje wandelen om je zinnen te verzetten. Deze korte pauzes geven je zuurstof en energie.
(Katleen Van Hoecke)